גז צחוק | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  טיפולי שיניים באמצעות גז צחוק

    טיפולי שיניים באמצעות גז צחוק

    החרדה מטיפול שיניים עתיקה כמו האנושות עצמה. על אף שהסיבות הפסיכולוגיות לתופעה זו אינן ברורת דיו, ניתן להבין באופן רציונאלי מדוע התעסקות עם חלל הפה אינה יוצרת אצל האדם תחושה נעימה ביותר.

    בנוסף, המכשירים בהם משתמשים רופאי השיניים גורמים לאנטגוניזם טבעי אצל המטופל. המקדחה הצורמת, המזרק המאיים ושואב הרוק שמעולם לא ממוקם בצורה נוחה, כל אלה אינם מוסיפים לתחושת החרדה והאי נוחות המתלווה לכל טיפול.

    בשנים האחרונות למדו רופאי השיניים לרכך את החרדה הזו בעזרת גישה אל המטופל והפיכת המרחב הטיפול להרבה פחות מאיים והרבה יותר נינוח. כך למשל, מרפאת ילדים תעוצב בהתאם ותסווה את העובדה כי מדובר במרפאה. רופאים מסוימים שמים לילדים אוזניות עם מוסיקה על מנת להנעים את זמנם על הכסא ואחרים חושפים למטופל את הכלים הרפואיים בצורה הדרגתית וכך, בעזרת ידע ופירוט, מבטלים את החרדה מפני "הלא נודע."

    אין ספק כי ביקור תקופתי אצל רופא השיניים מונע מחלות חניכיים, עששת וחורים המתפתחים לכדי טיפול שורש. בנוסף, במקרה של פגיעה אסטטית ותזוזת שיניים, לרופא השיניים יש יכולת לתקן עיוותים אלה ולדאוג כי החיוך שלנו יהיה תמיד בוהק ומאוזן לאוזן.
    יתירה מכך, הזנחה של היגיינת הפה תגרום להדרדרות המצב, התפתחות מחלות כרוניות ואף איבוד שיניים. ככל שנתרגל יותר מהר לביקור אצל רופא השיניים כך אנו מבטיחים עתיד מחוייך יותר.

    התגברות על חרדת ההרדמה

    אם תשאלו את רוב האנשים ממה הם הכי פוחדים במהלך טיפול שיניים, יגידו רובם שהזריקה המרדימה היא זו שגורמת לפוביה ולחוסר היכולת לגשת אל מרפאת השיניים. כמובן שהפרדוקס הגדול הוא שהזריקה למעשה מבטלת את הכאב הכרוך בטיפול השיניים ושהיא לעיתים כמעט ולא כואבת.
    לאנשים שאינם מסוגלים להתגבר על הפחד מהזריקה או מגורמים אחרים מוצעות כמה אפשרויות חלופיות:

    • טיפול באמצעות גז צחוק
    • הרדמה כללית
    • טשטוש (סדציה)

    הרדמה כללית היא פרקטיקה שקיבלה תאוצה בשנים האחרונות, גם בגלל ביקוש רב למספר טיפולים בבת אחת וביום אחד, מבלי הצורך לחזור שבוע אחר שבוע למרפאת השיניים, וגם בגלל הפתחות הטכנולוגיה והיכולות המקצועיות של המומחים.

    יחד עם זאת, הרדמה מלאה אינה נטולת סיכונים וכרוכה בפרוצדורה מורכבת הכוללת, בין היתר, נוכחות רופא מרדים במרפאת השיניים ורופא שיניים עם אישור מיוחד ממשרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית. בטיפול תחת טשטוש (סדציה) מפחיתים את הסיכונים שבהרדמה כללית אך גם כאן נדרשת נוכחות רופא מרדים.

    טיפול שיניים באמצעות גז צחוק

    גז צחוק הוא תערובת של שני גזים – חמצן וניטרוס אוקסיד. כאשר הוא נשאף דרך האף הוא משרה רוגע ונינוחות ומעמעם את התחושות כמו ריח, טעם וכאב. למעשה, יותר משגז צחוק מרדים את הפה, הוא מעלה את סף הכאב, כך שהמטופל אינו חש בו כלל.
    במהלך כל הטיפול, רופא השיניים מנטר את כמות החמצן והאוקסיד כך שלמעשה, שימוש בגז צחוק הוא בטוח לחלוטין ואינו מסוכן כלל. יחד עם זאת, רופא השיניים חייב לעבור הכשרה מיוחדת על מנת להשתמש בגז צחוק.

    במקרים מסוימים, גז הצחוק משמש כאלחוש מוקדם כדי שרופא השיניים יוכל להשתמש בזריקה ולהרדים את המקום שבו דרוש טיפול מעמיק. שימוש בגז הצחוק נפוץ בעיקר אצל ילדים, אולם גם מבוגרים יכולים ליהנות מיתרונות הגז. אסור בתכלית האיסור להשתמש בגז צחוק על נשים בהיריון.

    לגז צחוק אין כמעט תופעות לוואי. בתום הטיפול הרופא "מנחית" את המטופל ומוודא כי השפעת הגז חלפה לגמרי. ייתכן כי לאחר הטיפול המטופל ירגיש סחרחורת קלה, בחילה, אולם תופעות אלה אינן מסוכנות ורוב הטיפולים נגמרים כאשר המטופל הולך לביתו וממשיך בעיסוקיו הרגילים.

    התייעצות עם רופא השיניים לגבי אפשרויות ההרדמה בהחלט תמנע פוביה וחרדה מפני טיפול שיניים והבטחת החיוך העתידי.

    למידע נוסף על טיפולים באמצעות גז צחוק וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן