רפואת שיניים בספורט | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  רפואת שיניים בתחום הספורט: עם הפנים לעתיד

    רפואת שיניים בתחום הספורט: עם הפנים לעתיד

    רפואת שיניים בספורט – Sports Dentistry או SD – היא תחום חדש ברפואת השיניים שפועל למניעה, תחזוקה וטיפול בפציעות בפה ובפנים; ותוך כדי כך גם אוסף ומפיץ מידע שנוגע לטראומות דנטליות. ה-SD מתייחס לחובתו של רופא השיניים לזהות בעיות שקשורות למערכת הפה והלסת בקרב ספורטאים.

    אחת הפעילויות הערניות בתחום ה-SD מתקיימת בסאן פאולו, ברזיל שבה גם הוקמה "האקדמיה לרפואת שיניים בספורט" במטרה לפרסם את החשיבות האמתית של רפואת שיניים בספורט (אגב, "מועצת רפואת השיניים הפדרלית" בברזיל, עדיין לא הכירה ב-SD כתחום שדורש מומחיות).

    מחקר שערכו החוקרים באקדמיית סאן פאולו מתייחס למחקרים בנושא רפואת שיניים בתחום הספורט ומסווג את נתוני המחקרים לשישה תחומים:
    שיתוף ב-SD
    בריאות הפה של ספורטאים
    השלכות דנטליות שקשורות לספורט
    טראומה שיניים ופנים
    מגיני פנים
    מגיני פה
    תרומתה של רפואת שיניים בספורט
    מתוך ניתוח נתוני מחקרים קודמים, למדו החוקרים בסאן פאולו שה-SD הוא תחום שאמנם לא נחקר מספיק על ידי רופאי השיניים אבל מתחיל להתרחב בתקופה האחרונה.

    לדעת החוקרים:

    רופא השיניים צריך להיות חלק מקבוצת אנשי המקצוע שקשורים לספורטאים ועליו לבצע בדיקות תקופתיות כדי להבטיח את בריאות הפה ואולי גם לתרום לביצועים טובים יותר של הספורטאים.
    רופאי השיניים יוכלו להפחית את חומרת המצב שקשורה לפציעות, על ידי שימוש בקסדה, מסכה, משקפי מגן, מגן פנים ומגן פה.
    קיים הכרח שרופאי שיניים, מאמני ספורט, ספורטאים ואנשי מקצוע שעובדים עם הספורטאים – יהיו מודעים ליתרונות של שילוב ה-SD כנושא אקדמי ומקצועי חשוב.
    בימינו, כשהדבר החשוב ביותר בעולם הספורט הוא הניצחון, כדאי להיזכר באמירה הישנה שביקשה לשפר את ביצועי הספורטאי באמונה כי "הדבר החשוב ביותר בחיים זה לא הניצחון אלא המאבק" (ברון דה קוברטן,Baron de Coubertin). ברוב סוגי הספורט שבהם עוסקים האתלטים, "אלפית השנייה", יכולה להשפיע לא רק על המדליה אלא גם על הבריאות ולכן היא הופכת לבעלת חשיבות רבה מאוד.
    מציאות זו מהווה תמריץ גדול למחקרים רבים שעסקו בשיפור ביצועי הספורטאי, באיתור כישרונות ובטיפול שמביא לשבירת שיאים, מדליות וגביעים.
    השינוי כבר מתחיל
    לפי החוקרים, מועדונים, אגודות ומוסדות ספורט שונים החלו לתת את הדעת על ביצועי הספורטאים שלהם, והם מעמידים לרשות הפעילות היומיומית של הספורטאים, צוות עובדים שכולל פיזיולוגים, ביומכניים, מנתחי משחקים, תזונאים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, רופאים ורופאי שיניים.

    חשיבות תפקידו של רופא השיניים בתחום הספורט נובעת מכך שרופא השיניים מספק את תנאי בריאות הפה האופטימליים לספורטאי, ובכך גם יכול לתרום להשגת ביצועים מיטביים במהלך תחרויות הספורט.

    חוקרי "האקדמיה לרפואת שיניים בספורט" בברזיל מדגישים ש-SD מכוונת את רופא השיניים לזהות אצל הספורטאי בעיות כגון: נשימה מהפה, מיצוב גרוע של קשת הלסתות או ניהול תקין של תרופות ללא חומרים שעשויים לספק הוכחה לסמים אסורים, כאלה שקיימים במשככי כאבים רבים.

    למרות זאת, עדיין ה-SD אינו מוכר כמקצוע להתמחות ולא נכלל כמקצוע חובה בתוכניות הלימודים המוצעים במרבית האוניברסיטאות בברזיל.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן