צחצוח שיניים: שימוש נכון במברשות ומשחות השיניים | פרופ' מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  צחצוח שיניים – על שימוש נכון במברשות ובמשחות השיניים

    צחצוח שיניים – על שימוש נכון במברשות ובמשחות השיניים

    טיפולי השיניים השונים הם לרוב דבר לא נעים ואף יקר ואנחנו נעשה כל שביכולתנו להימנע מלגשת אל מרפאת השיניים. חשוב שתדעו: טיפול שיניים אינו גזירת גורל ובעזרת כמה פעולות דנטליות מונעות, תוכלו לחמוק מטיפולי שיניים או להפחיתם בצורה דרסטית.
    הכלל הראשון הוא שמירה על הייגינה אוראלית – היגיינת הפה. כל עוד נלמד כיצד לשמור על ההיגיינה של פינו, כך נרחיק מאיתנו מחלות נפוצות כמו עששת ומחלת חניכיים.
    פעולת הניקוי הבסיסית של הפה היא צחצוח שיניים ולמעשה, זוהי הפעולה הדנטלית הראשונה שאנו לומדים כילדים. כפועל יוצא מכך, תדרוך והקניית הרגלי צחצוח שיניים טובים הם השקעה לעתיד טוב יותר וחסר טיפולי שיניים.

    מדוע חשוב להשקיע בצחצוח שיניים?

    צחצוח שיניים מסיר שאריות מזון ורובד דנטלי. רובד זה הוא שקוף ודביק ומכיל מיליארדי חיידקים ושאריות מזון אשר נדבקות לשן ומאכלות אותה. הדרך היחידה להיפטר מרובד חיידקים זה הוא באמצעות מברשת השיניים ואמצעים מניעתיים נוספים.
    רובד חיידקים שאינו מוסר כהלכה הופך לאבנית, שהיא רובד שהסתייד וקשה יותר להסירו באמצעות צחצוח שיניים רגיל  על כן יש לפנות אל השיננית או או רופא השיניים. אם לא תוסר האבנית, הדבר יביא לגירוי החניכיים ואחר כך, למחלת חניכיים.
    רובד החיידקים הוא הסיבה העיקרית למחלת העששת ולחורים בשיניים. הסרתו יום יום בעזרת צחצוח שיניים, תמנע את הסתיידותו ואת פעולתו ההרסנית.

    צחצוח שיניים – הדרך הנכונה

    ראשית, יש לבחור את מברשת השיניים המתאימה ביותר. המברשת צריכה להיות רכה על מנת שלא תגרום נזק לחניכיים ולשיניים. הגודל של החלק הסיבי שלה צריך להתאים לגודל פיו של המשתמש. מומלץ להחליף את מברשת השיניים אחת לשלושה או ארבעה חודשים, כאשר הסיבים שחוקים ומכופפים.
    בשנים האחרונות גדלה הפופולריות של מברשות שיניים חשמליות אשר יכולות לעזור למשתמש להגיע למקומות קשים יותר בין השיניים. יחד עם זאת, לא הוכח באופן מדעי כי מברשת שיניים חשמלית יעילה יותר.
    צחצוח שיניים נכון ומלא אורך שלוש דקות תמימות ויש לבצע אותו באופן עקבי:
    השיטה הקלאסית ממליצה על צחצוח פני השטח החיצוניים והפנימיים של השיניים כשמברשת השיניים נטויה בזווית של 45% ביחס לחניכיים. בדרך זו, באמצעות משיכות קצובות של המברשת, מתבצעת פעולת הניקוי.
    חשוב לעבור על כל השיניים ולהשקיע גם במקומות הקשים כמו בשיניים האחוריות. בנוסף, אסור להזניח גם את הצד הפנימי של השיניים ואף את הלשון שגם עליה מצטברים חיידקים. על מנת להצליח בצחצוח, מומלץ לעבוד על פי סדר קבוע של אזורי שיניים.
    אפשר לבדוק את יעילות הצחצוח באמצעות שימוש ב"תמיסת המחשה." התמיסה, ששמים כמה טיפות ממנה על הלשון, צובעת בחומרי צבע טבעיים את שאריות הרובד הדנטלי, ובכך מסמנת את כל המקומות שלא נוקו כיאות.

    בחירת משחת שיניים

    ישנן מאות סוגי משחות שיניים בשוק, כיצד יודעים לבחור? ובכן, הדרך הכי טובה לדעת אם משחת השיניים טובה או לא היא לבדוק האם היא מכילה פלואור. פלואור הוא יסוד כימי המסייע למלחמה בעששת ולכן הוא חובה בכל פעולת צחצוח שיניים.
    במקרים מיוחדים, ניתן להתייעץ עם השיננית לגבי בחירת משחת שיניים מיוחדת המסייעת במגוון בעיות כמו ריח רע מהפה, חניכיים רגישות או הלבנת שיניים.
    רצוי לצחצח שיניים לאחר כל ארוחה אולם סביר להניח כי לא כך פני הדברים. לכן, מומלץ לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום: בבוקר, ולפני השינה. בלילה, תפקודי הגוף יורדים והמלחמה בעששת מופחתת ולכן חשוב להקפיד על צחצוח שיניים לפני השינה.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן