נסיגת חניכיים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  נסיגת חניכיים – תסמינים וטיפול

    נסיגת חניכיים – תסמינים וטיפול

    נסיגת חניכיים היא תופעה נפוצה אצל אנשים רבים באוכלוסייה, בכל הגילאים. נסיגת חניכיים, כשמה כן היא, מאופיינת בנסיגה של רקמת החניכיים העוטפת את השן לכיוון שורש השן. ככל שנחשף יותר שטח שן, כך הסיכוי להתרבות חיידקים גדולה יותר. נסיגת חניכיים יכולה לגרום לעששת חמורה וכתוצאה מכך לחורים בשיניים, כאבים חזקים, רגישות יתר לחום ולקור, הרס שורש השן ואף איבוד שיניים, במידה ומזניחים את הבעיה. באמצעות שמירה קפדנית על היגיינת הפה, ביקורים שוטפים אצל רופא השיניים וקבלת טיפול מולטידיסיפלינרי כמו טיפול פריודונטלי ו/או אורתודנטי במקרים המתאימים – ניתן בהחלט למנוע את הופעתה.

    מה זה נסיגת חניכיים ומהם התסמינים?

    דימום – בעת צחצוח או אפילו סתם, במהלך היום.
    רגישות – רגישות לחום או לקור, ניתן להבחין בכך בעת שאוכלים אוכל קר או חם.
    חניכיים אדומות או נפוחות.
    ריח וטעם רע מהפה – תשאלו את החברים…
    מראה של שיניים גדולות מהרגיל – השיניים שלכם לא גדלו, החניכיים פשוט נסוגו.
    נסיגת חניכיים לא מתרחשת ביום אחד אלא היא תוצר של הזנחה ממושכת. ככל שנדאג לאבחן את הבעיה מוקדם יותר, כך הטיפול בנסיגת החניכיים יהיה פשוט יותר, קל יותר ויעיל יותר. אין צורך לחכות שכל התסמינים יופיעו על מנת ללכת להיבדק אצל רופא. תסמין אחד מובהק מספיק בהחלט על מנת להביא אתכם לרופא השיניים לטיפול מתאים.

    למידע נוסף על נסיגת החניכיים פנו אלינו עוד היום >> .

    כיצד מתפתחת נסיגת חניכיים בפה? 

    ישנן סיבות רבות הגורמות להיווצרות של נסיגת חניכיים, כגון צחצוח השיניים בצורה אגרסיבית והצטברות של אבנית בחניכיים היוצרת רובד חיידקים. סיבות נוספות הן עישון, פגיעה בחניכיים כתוצאה מפירסינג בשפה, גירוד בעזרת הציפורניים או בחפץ זר, טיפול אורתודנטי ליישור שיניים, נסיגה טבעית כתוצאה מגיל מבוגר, מבנה לסת עם עצם דקה סביב שיניים ועוד.

    סיבות לנסיגת חניכיים נוספות

    • תורשה – גנטיקה אחראית לשליש מבעיות החניכיים.
    • הזנחת ההיגיינית של חלל הפה והשיניים.
    • מחלות חניכיים שגרמו לזיהום ובעקבות זאת לנסיגת חניכיים

    למרות שרוב האוכלוסייה תחווה נסיגת חניכיים בגיל מבוגר יחסית, ייתכן כי גם בגיל צעיר נחווה נסיגת חניכיים, לעיתים בשל שינויים הורמונליים.
    נסיגת חניכיים בגיל צעיר עלולה לגרום לחוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך, במיוחד אצל מתבגרים.

    חשיבות האבחון המקצועי

    בין אם מדובר בתופעה של נסיגת חניכיים בגיל צעיר או מבוגר, חשוב לזהות את הבעיה ולאבחן אותה. אבחון מדויק נעשה אצל רופא השיניים בלבד. רק רופא שיניים מוסמך יוכל להגיד לכם אם מדובר במחלת חניכיים, בעששת, בהזנחה או כתוצאה מתזונה ועישון.
    חשיבות האבחון נובעת גם מהפתרון המוצע. רופא שיניים מומחה יוכל לומר לכם כיצד לטפל בבעיה של נסיגת חניכיים, איך להחזיר חניכיים שנסוגו ולהחזיר את הפה למראהו הקודם. ייתכן כי יפנה אתכם לשיננית, ייתכן כי יאבחן זיהום או מחלת חניכיים, והכי חשוב, יסביר לכם כיצד למנוע נסיגת חניכיים להבא.

    איך מתבטאת נסיגת חניכיים

    נסיגת חניכיים באה לידי ביטוי בשינוי מקום החניכיים על השן וחשיפת שורשי השן. במצב מתקדם יכולה גם להיות פגיעה בעצם השן וברקמות התומכות בה.

    התסמינים העיקריים הם: הופעה של כאבים ונפיחות בחניכיים, דימום בזמן צחצוח השיניים או בעת לעיסה של מאכלים קשים, ריח לא נעים מהפה, רגישות לשינויי טמפרטורה ושיניים מתנדנדות. בנוסף, עלולים לחול שינויים במראה האסתטי, כגון מרווחים גדולים בין השיניים, שיניים שנראות ארוכות ובולטות יותר ועוד. גם אם אתם חווים רק אחד מהתסמינים, כדאי שתפנו במהירות לקבלת טיפול מקצועי של רופא שיניים מומחה.

    מהו טיפול בנסיגת חניכיים יעיל? 

    במקרה של נסיגה התחלתית בחניכיים, מומלץ לפנות לטיפול אצל רופא מומחה, הכולל ניקוי עמוק של שורשי השן החשופים, הרקמות וכיסי החניכיים. זאת, במטרה להסיר את האבנית מהשכבות העמוקות של השן ולעצור את התפתחות הנסיגה.

    מהי האופציה הניתוחית לנסיגת חניכיים (ניתוח חניכיים)? 

    ניתוח חניכיים ניתן לעשות במצבים מורכבים, בהם כתוצאה מנסיגת החניכיים, יש רגישות יתר בשיניים, הפרעה אסתטית בולטת או עששת בשורשי השיניים. מטרת ההליך הכירורגי היא לכסות את שורשי השן החשופים באמצעות השתלת רקמה חדשה. הניתוח נעשה בהרדמה מקומית ולאחר כמה שבועות ניתן להחזיר לחניכיים את המראה היפה והצבע הטבעי שלהן.

    איך לעצור נסיגת חניכיים ואיך ניתן למנוע? 

    נסיגת חניכיים ניתן למנוע בעזרת אימוץ הרגלים של שמירה על בריאות הפה והשיניים מגיל צעיר. כך, לגבי צחצוח נכון של השיניים, שימוש קבוע בחוט דנטלי, הסרת אבנית בשיניים באופן שוטף ובדיקות שגרתיות אצל רופא שיניים וניקוי והדרכה אצל שיננית. בנוסף, בכל מקרה שבו מתחילה נסיגה מקומית בחניכיים, צריך לפנות מיד לבדיקה ואבחון אצל רופא שיניים מומחה למחלות חניכיים ולהישאר במעקב כדי לוודא שהמצב אינו מחמיר בפתאומיות. ככל שהנסיגה תאובחן בשלב מוקדם, ניתן יהיה לטפל בה ולהימנע מטיפולים מורכבים כגון ניתוח להשתלת חניכיים.

    טיפול בנסיגת חניכיים והיתרונות של מרפאת המומחים?

    למרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי יש ניסיון רב במניעה וטיפול בנסיגת חניכיים והחזרתם למקום במצב תקין. במרפאה ניתן לאבחן באמצעות סדרה מקיפה של בדיקות וצילומי רנטגן, באיזה רמה נמצאת נסיגת השיניים ולהתאים תוכנית טיפולים אישית. איך מטפלים בנסיגת חניכיים? צוות המומחים המקצועי והמנוסה של מרפאת השיניים, משתמש במכשור טכנולוגי מתקדם ובדרכי טיפול חדשניות ויעילות. לאחר טיפול בנסיגת חניכיים ניתן לשקם את המראה האסתטי של השיניים והפה באמצעות התקנה של כתרים או ציפוי חרסינה.

    במקרה של נסיגת חניכיים חייבים לפעול מהר!

    ככל שעובר הזמן, נסיגת החניכיים מחמירה ועלולה להתפתח לדלקת ולאובדן שיניים. מהרו והגיעו לאבחון ראשוני וליצירת תכנית טיפולים יעילה וטובה, כך תימנעו מכאבים מיותרים ומפגיעה אסתטית ובריאותית כאחד. אצלנו, במרפאת המומחים של פרופ' איתן מיזיריצקי תמצאו את כל המידע הדרוש למניעת נסיגת חניכיים ומחלות חניכיים נוספות ואת כל דרכי הטיפול החדשות להשבת החניכיים למקומן, ורודות ורכות.

    אנחנו מחכים לכם עם:

    • ניסיון של יותר מ-30 שנים
    • צוות מומחים לכל מחלת חניכיים אפשרית
    • מכשור חדש וטכנולוגי לאבחון מדויק
    • כל הידע הדרוש לטיפול ומניעה של נסיגת חניכיים
    • אווירה משפחתית וחמה

    לפרופ' מיזיריצקי – רופא שיניים מומחה לשיקום הפה, יש את הניסיון המקצועי, הידע והכלים המתקדמים הדרושים כדי לאבחן בצורה מדויקת את נסיגת החניכיים ולהעניק את הטיפול האופטימלי במסגרת מרפאת המומחים שלו בצורה מהירה וטובה. זאת, לפי מצבו של כל מטופל ותוך מתן יחס אישי וחם.

    אסור לדחות! לקבלת טיפול בנסיגת חניכיים פנו אלינו עוד היום >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן