כתר חרסינה | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כתר חרסינה

    כתר חרסינה

    כתר הוא היחידה הבסיסית ביותר בתהליך של שיקום הפה. חשיבותו של הכתר היא בכך שהוא משחזר במדויק את מקומה של השן החסרה, נפחה, צבעה וגודלה. במידה והכתר עשוי בצורה מקצועית וטובה, השיניים הסמוכות וקשת השיניים שאליה הן שייכות לא יזוזו ולא ייווצר מצב חשוף שבו יוכל רובד החיידקים לתקוף ולגרום לעששת חמורה, דלקת חניכיים ולבסוף, לאבדן שיניים והזדקקות לשיקום וטיפול רחב יותר.
    על אף שכתר הוא היחידה הבסיסית ביותר, הוא דורש מיומנות רבה. מומחה לשיקום הפה הוא זה המחליט על הצורך בכתר ובעקבות כך, סוג הכתר המתבקש – כתר חרסינה מלאה, כתר מתכת מצופה חרסינה או כתר אחר.

    לפני הכתר

    כתר הוא השלב האחרון בשחזור השן ויש לו משמעויות תפקודיות ואף משמעויות אסתטיות. אולם, ההזדקקות לכתר נובעת מבעיה מוקדמת בשן העלולה להיגרם בעקבות עששת חמורה, חבלה או פגם תורשתי.
    כך או כך, סביר להניח שלפני הנחת הכתר, יתבצע במקום טיפול שורש שבו ינוקו תעלות העצב ותסולק העששת המאכלת. לאחר סתימת שורש יש לשוב לבדוק את מצב השן ולאחר ביצוע מבנה השן מוכנה לכתר, כלומר, שחזור של השן המלאה.
    הרופא משחיז את השן על מנת לאפשר חביקה טובה של הכתר ומבצע כתר זמני עד להכנת הכתר הקבוע. הכתר הקבוע נעשה במעבדה ועל ידי טכנאי. הן לרופא המומחה והן לטכנאי צריכות להיות מיומנויות טכניות ואסתטיות גבוהות על מנת להגיע לתוצאה של כתר מושלם שאין להבדיל בינו ובין השן המקורית.

    סוגי כתרים

    אנו מבחינים בין כמה סוגי כתרים:

    כתר יצוק – עשוי מתכת ללא ציפוי (זהב למשל) ונותן מענה תפקודי אך לא אסתטי. מתאים לשיניים אחוריות בלבד.

    כתר חרסינה מאוחה למתכת – שילוב של סגסוגת מתכתית חזקה וציפוי חרסינה המותך מעליה. נותן מענה אסתטי מצויין לכל מיקום בפה אולם חסרונו הוא ביכולתו לחשוף נימה אפורה בין שורש הכתר לחניכיים.

    כתר קפטק או גלוונו – מציע אלטרנטיבה אסתטית לא רעה לשיניים קדמיות ומכיל אחוז גבוה של זהב, מתכת אשר מגרה פחות את החניכיים ומאפשרת התאמה טובה יותר.

    כתר חרסינה ללא מתכות, כתרי זירקוניה

    כתר חרסינה ללא מתכות זהו כתר העשוי מחרסינה בלבד ללא תמיכת מתכת כלל על גבי כיפה מזירקוניה בצבע השן. יתרונו התפקודי הוא בכך שהחרסינה אינה מגרה את החניכיים ומתאימה מבחינה ביולוגית באופן מושלם. בנוסף, מדובר בזירקוניה שהינו חומר חזק ועמיד לאורך שנים, כמעט כמו חומר השן המקורי.
    יתרון נוסף וברור לכתר חרסינה ללא מתכות הוא התוצאה האסתטית המצוינת שלו. צבע החרסינה מתאים במדויק לצבע המקורי של השן וניתן להתאימה לשיניים הסמוכות ולצבע כללי של השיניים. כתר זירקוניה מתאים בעיקר לשיניים הקדמיות, שם נודעת חשיבות רבה לאסתטיקה. חיוך של שיניים מחרסינה בלבד מחקה באופן מושלם לחיוך עם שיניים רגילות, יפות ולבנות.

    בחירת מומחה משקם

    אנו רואים אם כן, שעל אף שכתר הנו יחידה בסיסית בלבד, הוא דורש ידע, מיומנות וחשיבה אסתטית. לאור עובדות אלה, אין ספק שבחירת מומחה לשיקום הפה היא ההחלטה החשובה ביותר.
    בחירת סוג הכתר נעשית על ידי המומחה לשיקום בעקבות נתונים דנטליים, בדיקה מקיפה וצילומי רנטגן. רק על בסיס ידע ונסיון, יוכל הרופא להמליץ על סוג כתר מוצלח מבחינה תפקודית ואסתטית כאחד.
    כתר מחרסינה דורש את כל תשומת הלב, היכולת והנסיון של הרופא המשקם. בחרו את הטוב ביותר למען חיוך מושלם ובריא.

    למידע נוסף על כתר חרסינה וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן