כתר זמני | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כתר זמני

    כתר זמני

    המסע אל שיקום הפה עלול להיות ארוך. לפה, כמו לאיברים אחרים בגוף, לוקח זמן להתרגל ולעכל תהליכים דנטליים. זו הסיבה מדוע, לעתים, יש צורך להמתין בין תהליך טיפולי אחד לשני. יחד עם זאת, הבעיה מחריפה כאשר מדובר בתהליך טיפולי הפוגם באסתטיות של השיניים. למשל, כאשר יש צורך בכתר או בגשר בשיניים הקדמיות.

    לאחר טיפולי השורש והכנת מבנה לשן, יש צורך בכתר חרסינה על מנת להשלים את התהליך. אולם הכנת כתר חרסינה לוקחת זמן וזאת משום שיש להתאימו באופן מושלם לשן המושחזת.
    כתר חרסינה נעשה במעבדה מיוחדת על ידי טכנאי מומחה. בזמן שהטכנאי ורופא המומחה מכינים את הכתר, יש צורך בכתר זמני על מנת שהשן לא תהיה חשופה לחיידקים וחבלות ועל מנת לתת מענה אסתטי הולם.

    ממה עשוי כתר זמני?

    כתר זמני עשוי פלסטיק מיוחד שאינו פוגם בשן או בחניכיים. בניגוד לכתרי חרסינה המוכנים בדיוק מקסימלי לצורת המבנה, כתר זמני מגיע במידות מסוימות ופשוט מולבש על המבנה. אמנם, רופא השיניים יכול לעשות התאמות מסוימות על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר אולם ככלל, הכתר הזמני אינו בא להחליף שן מקורית אלא רק לשמש כמתווך עד שהכתר מחרסינה יהיה מוכן.

    כשהכתר הזמני מולבש על המבנה יכול להיות שתרגישו אי נעימות קלה שתעבור לאחר כמה שעות. כתר זמני אינו עשוי מחרסינה אולם הוא חזק מספיק על מנת ללעוס ולאכול עמו כרגיל. בנוסף, צבעו דומה לשן המקורית ובמידה ורופא השיניים עשה התאמה טובה, לא תשגיחו בהבדל אלא בהסתכלות מקרוב.

    בכל מקרה, יש לזכור כי תוך כמה ימים מוחלף הכתר הזמני בכתר קבוע, לכן, גם אם חשים קצת חוסר שביעות רצון, כדאי תמיד לזכור כי תהליכים דנטליים לוקחים זמן אך בסופם תקבלו כתר מושלם המחקה את השן המקורית במדויק.

    איכות ומקצועיות

    מומחה לשיקום הפה אשר לו נסיון רב בהכנת כתרים והשמת כתרים זמניים, יכין מידות וייגש להכנת הכתר הקבוע בצורה יסודית ומקצועית. כך, ולמרות הכתר הזמני אתם יודעים כי המלאכה מופקדת בידי הטובים ביותר.

    למידע נוסף על כתר זמני וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן