כיצד יכולים בני הנוער לשמור על חיוך זוהר? | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כיצד יכולים בני הנוער לשמור על החיוך הזוהר שלהם?

    כיצד יכולים בני הנוער לשמור על החיוך הזוהר שלהם?

    הדרך הטובה ביותר שבה בני הנוער יוכלו ליהנות מחיוך יפה ומשיניים בריאות, היא להתמיד בהרגלים האוראליים הטובים אותם החלו עוד בילדות:

    • לצחצח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים שמכילה פלואוריד, כדי להסיר את הפלאק, שהורס את האמייל שמצפה את השן והוא הגורם העיקרי לעששת ולמחלות חניכיים.
    • להשתמש בחוט דנטלי מדי יום כדי להסיר את הפלאק מבין השיניים ומתחת לקו החניכיים. אם הפלאק לא יוסר באופן יומיומי, הוא עלול להתקשות ולהפוך לאבנית, ובסופו של דבר לציפוי מכוער, צהובה וקשה על השן.
    • להגביל את הצריכה של מזונות מתוקים או מזונות שמכילים עמילנים, ובמיוחד חטיפים דביקים.
    • לבקר אצל רופא השיניים באופן קבוע לשם ניקוי ובדיקה.

    בדרך זו לא רק שתסייעו לשיניים להישאר בפה לאורך כל החיים, אלא שפה נקי פשוט יגרום לכם להרגיש טוב. בנוסף, תזכו לנשימה טרייה ולחיוך נחמד יותר.

    אילו בעיות שיניים מאפיינות במיוחד את בני הנוער?

    בעיות שיניים יכולות לצוץ במהלך שנות העשרה. אם תכירו את הגורמים שמשפיעים על בריאות הפה יהיה לכם קל יותר לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

    • אורתודנטיה – ילדים ובני נוער רבים נזקקים לגשר כדי לתקן שיניים צפופות או עקומות וכדי ליישר את הלסת. מצב שבו השיניים לא מתאימות זו לזו מקשה יותר על שמירת ניקיון הפה, מגביר את הסיכון לאבד שיניים מוקדם, וגורם ללחץ נוסף על שרירי הלעיסה. אם כבר יש לכם פלטה לשיניים, חשוב להקפיד ולנקות כראוי את השיניים.
    • מגיני פה – אם אתם עוסקים בספורט, מגיני פה הם קריטיים להגנה על החיוך שלכם. בדרך כלל מכשיר זה מכסה את השיניים העליונות ונועד להגן מפני שבירת השיניים, פציעת השפתיים ונזקים אחרים לפה. אם יש לכם פלטה ליישור שיניים על הלסת התחתונה, רופא השיניים שלכם עשוי להמליץ על מגן פה גם לשיניים אלה.
    • תזונה – לתזונה תפקיד מרכזי בבריאות השיניים שלכם. סוכרים, חטיפים שמכילים עמילנים ומשקאות שונים תומכים בהיווצרות הפלאק שהורס את האמייל. הגבילו את מספר החטיפים ואת מספר המשקאות שאתם צורכים. שימו לב: בכל פעם שאתם צורכים מזונות אלה, השיניים שלכם מותקפות על ידי חומצות במשך עשרים דקות, או יותר. תזונה מאוזנת היטב שמכילה את כל אבות המזון, תסייע לבריאות השיניים. בחרו בחטיפים שהם מזינים, כמו גבינות, ירקות טריים, יוגורט רגיל או פירות.
    • עישון – אם אתם לא מעשנים, אל תתחילו. בנוסף לבעיות בריאותיות אחרות, עישון יכול להכתים את השיניים והחניכיים שלכם, להכתים את האבנית המצטברת על השיניים ולגרום לריח רע מהפה. בטווח הארוך העישון מגביר את הסיכון לפתח סרטן פה ומחלת חניכיים. חשוב ליידע את רופא השיניים אם אתם מעשנים.
    • פירסינג בפה – למרות הפופולאריות של הפירסינג בפה, הוא יכול לגרום לסיבוכים כמו זיהומים, דימום ונזק עצבי בלתי נשלט. חלקי פירסינג שעלולים להשתחרר בפה יכולים לגרום לחנק, לסדקים בשיניים ולפגיעה בחניכיים. אם אתם שוקלים פירסינג בפה יידעו את רופא השיניים שלכם, הוא יעזור לכם לעשות את הבחירה הבטוחה ביותר.
    • הפרעות אכילה (גם בולימיה וגם אנורקסיה) – הן הפרעות רציניות שמשפיעות ישירות על מראה השיניים בגלל שחיקת ציפוי האמייל על השן. אמנם רופא השיניים יכול לתקן את האמייל שנפגע, אבל הוא לא יכול לטפל בפועל בהפרעת האכילה – מצב שמהווה סכנת חיים ודורש טיפול בבעיות פסיכולוגיות שקשורות לדימוי עצמי ולשליטה עצמית. אם יש לכם הפרעות אכילה – דברו עם רופא המשפחה.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן