יישור שיניים מהיר | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  יישור שיניים מהיר

    יישור שיניים מהיר

    כשחושבים על טיפול אורתודנטי, אחת השאלות הראשונות העולות היא, "כמה זמן אצטרך להיות עם גשר עד שיהיו לי שיניים ישרות?". במקרים מסויימים, במיוחד בטיפול יישור שיניים למבוגרים, יש דחיפות מיוחדת לסיום הטיפול, או תאריך יעד שאליו מעוניין המטופל להגיע עם שיניים ישרות ויפות. קשה לענות על השאלה באופן גורף, מכיוון שבטיפול יישור שיניים קיימים הרבה מאוד משתנים וכל פה הוא ייחודי. טווח זמן הטיפול נע בין שישה חודשים ועד למספר שנים, ותלוי בקריטריונים כגון – מידת שיתוף הפעולה של המטופל, הגעה סדירה לטיפולים, מצב הפה ההתחלתי, גודל הלסת, ועוד. ככל שהטיפול הנדרש מינורי יותר והבעיה חמורה פחות, כך הטיפול ייארך פחות זמן. רוב האנשים רואים באורכו של טיפול אורתודנטי גורם מרתיע, שלעיתים מונע מהם לגשת לטיפול מסוג זה. כולנו מנהלים חיים עסוקים, ואיש אינו רוצה לבלות את השנתיים הבאות בעבודה על השיניים שלו מדי כמה שבועות. אך טיפול יישור שיניים הוא בעל חשיבות לא רק מן הבחינה האסתטית, אלא גם לבריאות הפה והשיניים. אם כך, האם יש אפשרות לפתור את העניין בזריזות?

    יישור שיניים מהיר

    יישור של השיניים באמצעות סמכים, "גשר" בלשון הדיבור המקובלת, הוא תהליך פיזיולוגי שבמהלכו גורמים לתזוזה של שיניים, ספיגת עצם ובנייה של עצם חדשה בלסת. תזוזת השיניים מתאפשרת על ידי הפעלה עדינה של כוחות משיכה או דחיפה על השיניים. אם יופעלו כוחות חזקים מדי בניסיון לזרז את התהליך, השן עלולה להיפגע מכך, וכך גם השורש. כוחות חזקים יתר על המידה עלולים במקרים מסויימים להאט במקום להאיץ את התהליך. מכאן נובע זמן הטיפול הממושך. עם זאת, ישנן שיטות שמסייעות ליישור שיניים מהיר יותר. יש לקחת בחשבון כי שיטות היישור שנעשה בהן שימוש נקבעות בעיקר על פי מצב פיו של המטופל, ולא רק על פי העדפותיו. מחקר שנערך בשנת 2016 מצא כי היעילות של יישור שיניים מהיר עולה ככל שגיל המטופל צעיר יותר, ולכן ככל שתקדימו לבצע את הטיפול כך הוא ייארך פחות זמן ויצליח במידה רבה יותר.

    השיטות המובילות ליישור שיניים

    1. סמכים ממתכת – זאת הטכניקה המסורתית, המוכרת והוותיקה מכולן. היא כוללת שימוש בחוטי תיל המורכבים על גבי השיניים. החיסרון הגדול של השיטה הוא המראה האסתטי פחות של הסמכים.
    משך הטיפול: כשנה וחצי-שנתיים.

    2. סמכים שקופים – אלה הם סמכים אשר מודבקים על חלקן החיצוני של השיניים. מכיוון שהם עשויים מחומר שקוף, הם כמעט בלתי נראים והרבה יותר אסתטיים מסמכי המתכת. עם זאת, חוט המתכת שמחבר בין חלקי הסמך והגומיות האוחזות בסמכים אינם אסתטיים במיוחד.
    משך הטיפול: כשנתיים.

    3. סמכים לינגואליים – בשיטה זו מדובר על גשר המותקן באופן פנימי, ולכן גם סמוי מן העין. גשר מסוג זה הפך פופולרי מאד בשנים האחרונות, ולמעשה הוא מתאים לטיפול כמעט בכל הליקויים הקיימים.
    משך הטיפול: כשנה וחצי-שנתיים

    4. קשתיות שקופות – שיטה בלתי נראית ליישור שיניים המתבצעת על ידי טכנולוגיית הדמיית מחשב בתלת-מימד ונקראת אינויזליין (Invisalign) ומאפשרת טיפול קצר יחסית. סמכים אלה אינם מפריעים ביומיום והן ניתנים להסרה. למרבה הצער, הם אינם מתאימים לטיפול בכל מצב, ולכן מטופלים מסויימים לא יוכלו לקבל טיפול מסוג זה.
    משך הטיפול: כשנה.

    מובן מאליו שלכל שיטה יתרונות וחסרונות, ולא כל השיטות מתאימות לכל המטופלים ולכל פה. רופא שיניים מומחה יכול לאבחן במדוייק את מצב הפה ולהתאים למטופל את השיטה המומלצת ביותר עבורו, כאשר הוא לוקח בחשבון בקשה של המטופל לטיפול מהיר ככל הניתן. במקרים קיצוניים, משלבים הליכים ניתוחיים שבאמצעותם ניתן להזיז את עצמות הלסתות. אלה מתבצעים רק כאשר לא ניתן לפתור את המצב על ידי טיפולים אורתודנטיים אחרים, משום שכמו בכל ניתוח, הם כרוכים בסיכון מסויים.

    לסיכום, נכון לומר שטיפול יישור שיניים לוקח זמן ומצריך סבלנות ואורך רוח מצד המטופל. אך היתרונות הבריאותיים של הטיפול והבוסט לבטחון העצמי ולמראה החיצוני הוא עצום ושווה את המאמץ והזמן.

    למידע נוסף על יישור שיניים מהיר וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן