חיידקים בפה יכולים להוביל למחלת לב | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  חיידקים בפה יכולים להוביל למחלת לב

    חיידקים בפה יכולים להוביל למחלת לב

    מחקר חדש מצא קורלציה בין מחלות חניכיים למחלות לב.

    מחלות חניכיים ומחלות לב נגרמות על ידי אותו חיידק. כך לפי מחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חוקרי אוניברסיטת פלורידה בארצות הברית. המחקר פורסם במהלך הכנס השנתי של ה-"American Society for Microbiology" שהתקיים בפלורידה
    החוקרים הגיעו למסקנתם לאחר שהתבססו על תוצאות ניסויים שנערכו בעכברים. כאשר החדירו החוקרים חיידקי פה לתוך זרם הדם של העכברים, גורמי הסיכון למחלות לב כתוצאה מטרשת העורקים, התגברו.

    חשוב לדעת כי:
    מחלות לב הן הגורם העיקרי למוות בעולם המערבי.
    מחלות חניכיים, כתוצאה מהתפתחות של חיידקים על השיניים מתחת לחניכיים, משפיעות על כמחצית מהאוכלוסייה.
    מחלת חניכיים היא מצב שכיח שבו החניכיים יכולות להיות נפוחות, כואבות או מודלקות. על פי ההערכה מחלת חניכיים משפיעה על יותר ממחצית המבוגרים, ורוב בני האדם בעולם המערבי חווים מחלת חניכיים לפחות פעם אחת בחייהם.

    עם זאת, ברפואה הכללית המסורתית, מחלת חניכיים לא נחשבת לגורם סיכון למחלות לב. ב-2012 הודה הארגון האמריקאי למחלות לב "the American Heart Association" שקיים קשר בין מחלות חניכיים ומחלות לב, אבל לא הכיר בכך שקיים קשר סיבתי.
    כדי להגיע למסקנה שכזו, הדביק צוות החוקרים בפלורידה עכברים בארבעה סוגים של חיידקים שגורמים למחלות חניכיים, ועקבו אחר התפשטותם בגוף העכברים.
    סוגי החיידקים שבהם הודבקו העכברים:

    • Porphyromonas gingivalis
    • Treponema denticola
    • Tannerella forsythia
    • Fusobacterium nucleatum

    ממצאי המחקר

    לאחר שהעכברים נדבקו בחיידקים אלה, מצאו החוקרים קשר בין מחלת החניכיים וגורמי הסיכון למחלות לב. חלק מהתופעות בהן נתקלו החוקרים היו, כולסטרול גבוה ודלקת, אשר קשורים באופן כללי למחלת לב.

    אחת החוקרות שהשתתפה בכנס השנתי בפלורידה, הסטודנטית אירינה וולסקו, מדווחת שהמחקר אכן מצא ראיות לכך שהכניסה של חיידקים דרך הפה למחזור הדם של העכברים, הגדילה את גורמי הסיכון שלהם למחלת לב טרשתית.
    לרתום את הרפואה הכללית
    תקוותם של החוקרים היא שהאיגוד האמריקאי למחלות לב יכיר בקשרים הסיבתיים שבין מחלת פה ומוגברת לבין מחלות לב. בעצם, הכרה שכזו תשנה את האופן שבה רופאים מאבחנים ומטפלים בחולים במחלת לב.

    המחקר החדש הוא חלק ממחקרים מקיפים שמתקיימים לאחרונה בנושא מחלת החניכיים והדרך שבה היא משפיעה על הבריאות הכללית. מידע זה חשוב לכל בני האדם, ובמיוחד לאנשים בתחום הרפואי, על מנת שיכירו בכך שבריאות הפה משפיעה על הבריאות הכללית.

    למרות שמחקרים קודמים הראו קשר בין מחלות חניכיים למחלות לב, המחשבה השלטת היא שזה פשוט סימן לאורח חיים לא בריא ולתזונה עתירת סוכרים.

    המחקר החדש הוא חלק ממחקר גדול יותר שעוסק בהשפעות מחלת חניכיים על הבריאות הכללית, שמתנהלת במעבדה של Kesavalu Lakshmyya במחלקה הפריודונטולוגית, של אוניברסיטת פלורידה.

    דוקטור Kesavalu מציין שברפואה המערבית יש נתק בין בריאות הפה והבריאות הכללית של הגוף, ורפואת השיניים היא ממלכה נפרדת ממחקר הרפואה. לדבריו, הפה הוא השער לגוף והנתונים של רופאי השיניים מספקים פיסה נוספת של מידע הולך וגדל שמצביע על קשר ישיר בין בריאות הפה והבריאות הכללית.

    הקרדיולוגית אלכסנדרה לוקאס מ-Florida College of Medicine, שותפה למחקר החדש, מציינת שכוונת המחקר הייתה להגביר את מודעות הרופאים לגבי הקשר בין זיהום מחיידקי פה לבין מחלות לב. לטענתה, הבנת החשיבות של טיפול במחלת חניכיים בחולים עם מחלת לב, תוביל למחקרים עתידיים ולהמלצות לתשומת לב קפדנית לבריאות הפה, כדי להגן על המטופלים מפני מחלות לב.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן