השתלות שיניים בגישה הרפואית המתקדמת, הבטוחה והאסתטית ביותר להשבת התפקודים הדנטליים למערכת הלעיסה, הלסתות והפנים.

במרפאה תיהנו מהתאמת תכנית טיפול אישית ע״י פרופ' מיזיריצקי ונבחרת המומחים תוך ליווי צמוד ותומך. הטיפולים נערכים כולם תחת קורת גג אחת וגישתנו הטיפולית מבטיחה מינימום כאבים אם בכלל.

השתלת שיניים – מה חשוב לדעת?

מהן השתלות שיניים?

השתלות שיניים הן הליך כירורגי חדשני ונפוץ לטיפול במצבים של אובדן שיניים המגבילים את התפקוד היומיומי, משליכים על המראה החיצוני ופוגעים באיכות החיים.

חוסר שיניים יכול להתרחש מסיבות שונות, בהן זיהומים ומחלות חניכיים, ריקבון שן, תאונה או חבלה שגרמו לשבר בשיניים, וסיבות נוספות. מצב זה משפיע על בריאות הפה, פוגע באפשרות לתפקוד רגיל, משנה את המראה החיצוני ופוגע באיכות החיים של המטופל.

היתרונות המרכזיים של השתלות שיניים הם אחוזי הצלחה גבוהים של הטיפול, וכן טיפול מהיר ומראה טבעי ואסתטי המושג באמצעות טיפול. השתלת שיניים היא דרך טיפול מתקדמת ויעילה בתחום שיקום הפה, ומספקת פתרון קבוע, איכותי ואסתטי לאנשים הסובלים מבעיית אובדן שיניים.

מדוע יש צורך בהשתלת שיניים?

השתלת שיניים נחוצה במקרים בהם השיניים הטבעיות נפגעו ומיועדות לעקירה או בשל חוסר בשיניים. מצבים אלה יכולים לקרות כתוצאה מהתפתחות של עששת, חבלה או מכה חזקה בפה, מחלת חניכיים, עישון כבד לאורך זמן רב וסיבות נוספות.

השתלות שיניים תל אביב

למי מיועדות השתלות שיניים?

השתלות שיניים הן הליך כירורגי המבוצע במטרה להחליף שיניים טבעיות שניזוקו או נפלו. כל אדם מעל גיל 18 יכול לעבור השתלת שיניים, בתנאי שמצבו הבריאותי תקין ומאפשר זאת. כדי לוודא זאת, המומחה להשתלת שיניים עורך בדיקות מקיפות, בוחן את גיל המטופל, מצבו הרפואי הכללי, רגישויות אפשריות לתרופות ונתונים רפואיים נוספים לפני החלטה על ביצוע השתלה. במקרים חריגים מבוצעת השתלת שיניים גם בילדים מתחת לגיל 18.

למידע נוסף על השתלות שיניים וקביעת תור לאבחון – צרו עמנו קשר >>

מהם בעצם שתלים דנטליים?

שתל דנטלי הוא בורג עשוי מטיטניום איכותי המעוצב בצורת שורש שן, אותו מחדירים באופן כירורגי ומקבעים אל עצם הלסת. השתל הדנטלי משמש תחליף לשורש השן החסרה, ומהווה בסיס שעליו מתקינים מאוחר יותר כתר קבוע. במקרה שחסרות מספר שיניים באותה לסת (עליונה או תחתונה), קיימת אפשרות להתקין בה 6-10 שתלים דנטליים שעליהם מתקינים תותבות נשלפות.

שתלים דנטליים המדריך המלא

כיצד נעשה תהליך החדרת השתל ללסת?

השתלות שיניים מבוצעות בטכנולוגיה חדשנית – רופא השיניים המומחה מבריג את השתל לתוך עצם הלסת בקדיחה או שמבצע השתלת שיניים בלייזר, שיטה המשפרת את דיוק  ההחדרה. לאחר מכן הרופא מכסה את האזור ברקמה של החניכיים וסוגר אותו בתפירה. הניתוח הפולשני נעשה לרוב בהרדמה מקומית של האזור הספציפי, אך ניתן לבצעו גם תחת הרדמה מלאה אם המטופל חרד מאד מן הניתוח.

בעקבות טיפול החדרת שתלים דנטליים יש להיות במעקב רפואי כדי לוודא שהשתל נקלט היטב והמקום החלים כראוי. בשלב הבא, חושפים את השתל, ומרכיבים לתוכו כיפת מתכת המסייעת לתהליך הריפוי. בשלב האחרון, לאחר שהשתל מעוגן בצורה טובה, מתקינים כתר חרסינה, התחליף הקבוע לשן הטבעית.

מהי שיטת All on 4/6?

שיטה זו היא דרך טיפול חליפית להשתלת שיניים, ובאמצעותה ניתן להשתיל בין ארבעה לשישה שתלים דנטליים באותה לסת בה חסרות כמה שיניים רצופות, אליהם מחברים גשר או תותבת.

בשיטת All on 4/6 נעשה שימוש מקסימלי בעצם הלסת הקיימת, היא לא כרוכה בהליכים כירורגיים מורכבים, תקופת ההחלמה קצרה יחסית והכאבים אינם חזקים. השימוש בשיטה זו מאפשר לסיים את הליך ההשתלה בזמן קצר לעומת השיטה הרגילה, המצריכה המתנה בין השלבים הכירורגיים השונים.

מחיר השתלת שיניים

מחיר השתלת שיניים משתנה מאדם לאדם ומושפע ממספר פרמטרים, כגון סוג השתל ואיכותו, כמה שתלים דנטליים יושתלו, באיזו טכנולוגיה מבוצעת ההשתלה, איזה כתר קבוע מתקינים בשלב הסופי, סוג ההרדמה, מיומנות רופא השיניים ופרמטרים נוספים.

אילו רופאי שיניים מבצעים טיפולי השתלות שיניים?

השתלות שיניים נערכות על ידי רופאי שיניים מומחים לשיקום הפה והשתלות שיניים. אלו רופאים שעברו התמחות ספציפית לתחום. גם מומחים למחלות חניכיים או לכירורגיית פה ולסת מורשים לבצע השתלות שיניים.

בהשתלות שיניים קיימים גם סיכונים, כמו למשל התפתחות זיהום ודלקות שיכשילו את ההשתלה, נזק תחושתי זמני או קבוע כתוצאה מפגיעה מכנית בעצב הלסת התחתונה, הופעת דימום, נפיחות וכאבים לאחר הניתוח, ודחייה של השתל על ידי העצם. לכן חשוב לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי של רופא שיניים מומחה לשיקום הפה ובעל ניסיון רב, כדי שיאבחן במדוייק את הבעייה ויתאים לכם את תכנית הטיפול הנכונה ביותר עבורכם.

תכנית השתלת שיניים בהתאמה אישית

כפי שלכל אחד מאיתנו אופי שונה וחיוך ייחודי, כך נבדלים גם מבנה הפה, חוזק עצם הלסת והמנשך מאדם לאדם. מומחה לשיקום הפה בעל ידע וניסיון יודע להתאים את תכנית השתלת השיניים באופן המדויק ביותר ביחס לאופי הדנטלי הייחודי של כל מטפל. הבנה של צרכי המטופל והתאמה לתכנית טיפולים מקיפה ומקצועית הם המפתח להצלחת ההשתלה.

מהם סיכויי ההצלחה של טיפולי השתלות שיניים?

שתלים דנטליים עשויים מטיטניום ומשקלם נמוך. לרוב הם נקלטים היטב בפה. שמירה על היגיינת פה שוטפת ויסודית משפיעה על הצלחת ההשתלה ומאריכה את שרידות השתלים בעתיד.

ומה אומרים המחקרים על סיכויי ההצלחה?

על פי מחקרים, סיכויי ההצלחה של השתלת שיניים עומדים על 97% באופן מיידי, ו- 90%-95% אחוזי הצלחה בטווח של עשר שנים ומעלה. ככל שהרופא המשתיל בקיא ומנוסה יותר במלאכת ההשתלה, כך גדלים סיכויי ההצלחה.

האם יש כאבים לאחר השתלת שיניים או שהשתלת השיניים ללא כאבים?

והתשובה היא… אין כאבים! הרדמה מקומית מדויקת על ידי הרופא המשתיל תמנע כל כאב. ייתכן כי המקום יהיה רגיש באופן טבעי לאחר ההשתלה, אך משככי כאבים יעזרו לאלחש את הכאבים בימים הראשונים לאחר הטיפול.

תקופת ההחלמה משתנה בין מטופל למטופל. הדבר תלוי גם בהיקף הטיפול ובכמות השתלים. מומלץ לקחת חופש מהעבודה של יום או יומיים על מנת לאפשר לאזור להחלים בצורה טובה. בכל מקרה, רוב המטופלים חוזרים במהירה לתפקוד רגיל ללא שום בעיה.

כמה מילים על שתלים

על מנת להבין את תופעות הלוואי לאחר השתלת שיניים, יש להבין תחילה מהו שתל. ובכן, שתל הוא בורג עשוי טיטניום המוחדר באופן כירורגי לעצם הלסת. הבורג מדמה שורש של שן עליו ניתן להרכיב כתר בודד. מספר שתלים ירחיבו את האפשרות למספר כתרים.
חשוב להזכיר כי רובן המוחלט של השתלות השיניים עוברות בהצלחה מרובה ונקלטות היטב בפה. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בניתוח הכולל קירבה לכלי דם והליך כירורגי ישנה אפשרות לתופעות לוואי, בהתאם אך לא בהכרח ולא תמיד.

תופעות לוואי לאחר השתלות שיניים

חלק מהמקצועיות של המומחה לשיקום הפה בבואו להתחיל הליך דנטלי של השתלות שיניים הוא לחשוף בפני המטופל את האפשרות לתופעות לוואי. החשיבות שיש למידע על תופעות הלוואי מתאפיין בכמה רמות:

  • יצירת קשר אמיתי ואמין מול המטופל.
  • דרישה מקצועית מבעל מקצוע.
  • הכנה גופנית ומנטלית למקרה של תופעת לוואי תוביל לפתרונה המהיר והיעיל, ללא לחץ וחשש מצד המטופל.

באופן טבעי, ככל שהמומחה לשיקום הפה יותר מנוסה בתחום השתלות שיניים, כך הסיכוי להיפגע מתופעות הלוואי נמוך יותר. יחד עם זאת, הסיכוי תמיד קיים וזאת בשל ההבדלים הפיזיולוגיים והמנטליים בין אדם אחד לשני.

תופעות הלוואי האפשריות הן:

  • נפיחות – אזור השתל רגיש במיוחד ועלול להתנפח ברמה כזאת או אחרת.
  • שטפי דם – שוב, באזור השתלים עלולים להתפתח שטפי דם קלים או כבדים יותר.
  • כאבים – השתלות שיניים הוא הליך כירורגי שדורש את התגייסות משאבי כל הגוף. לכן, ייתכנו כאבים הן במקום ההשתלה והן במקומות אחרים בפה. ייתכנו גם כאבי ראש וחולשה כללית.

תופעות הלוואי יכולות להופיע כולן, לחוד, ובעוצמות שונות אך גם יכולות שלא להופיע כלל.

טיפול ומניעה

הדרך הטובה ביותר למנוע תופעות לוואי קשות לאחר השתלת שיניים היא פשוט לבחור רופא משקם מנוסה וטוב שיחדיר את השתל המתאים ביותר, בצורה המדויקת ביותר ויבצע את ההליך הכירורגי בצורה המקצועית ביותר שניתן.

מעבר לכך, יש להישמע להוראות הרופא המשקם:

  • לא לבצע עבודה מאומצת ופיזית, בכלל כדאי לקחת חופשה של יום יומיים לאחר ההשתלה ולנוח.
  • לשמור על היגיינת הפה באופן מסודר – כשאזור השתל נקי, הסיכוי להתפתחות זיהום הוא קטן מאוד. צחצוח שיניים סדיר ושימוש במי פה ישמרו על השתל.
  • אנטיביוטיקה – במידה וצריך, לקחת באופן סדיר.
  • משככי כאבים – שוב, בהתאם להמלצת הרופא המשקם.
  • תזונה – אוכל רך בלבד. יש להימנע מאכילת אוכל קר או חם.
  • לשמור ולהקפיד שאזור הלסת והשתל לא יקבלו מכות – לנוח, כבר אמרנו?

בכל מקרה אחר יש להשתמש בכלל – יש ספק, אין ספק, ולפנות למרפאת השיניים לקבלת טיפול.

הסוד טמון בידיים של מומחה לשיקום הפה

חשוב להבין – איכות השתלים ואיכות עבודת ההשתלה יקבעו במידה רבה את הצלחת השתלת השיניים והשיקום המלא. לכן בחירת המומחה היא האלמנט החשוב ביותר בהצלחת הטיפול. רופא שיניים מומחה בשיקום הפה, בעל וותק ונסיון של שנים רבות, יבצע את הליך השתלת השיניים בצורה הטובה והמקצועית ביותר ויסלול את הדרך לשיקום מלא ואיכותי של הפה כולו.

המרפאה של פרופ' איתן מיזרצקי ביצעה בהצלחה ללא מבוטלת אלפי השתלות שיניים שסייעו לשיקום הפה של המטופלים. הסוד, כפי שאמרנו, טמון בידיים, בניסיון וביכולת לזהות את הצרכים הדנטליים הספציפיים של המטופל ולפעול לפיהם.

השתלת שיניים היא הליך כירורגי מורכב ועדין, המצריך מיומנות גבוהה, דיוק ומקצועיות של הרופא המטפל. לפרופ' מיזיריצקי, רופא שיניים ומומחה לשיקום הפה ממובילי מהפכת השתלות השיניים בישראל, יש ידע מקצועי נרחב וניסיון של 30 שנים בהשתלות שיניים.

אנו מפצירים בכם לא להתייאש ולבוא לאבחון מוקדם. אתם יכולים לחזור לחייך בפה מלא שיניים בריאות ומתפקדות. בכל שאלה או בעיה אתם מוזמנים לפנות אלינו וליהנות מייעוץ ואבחון מקצועי, יחס אישי והתאמת תכנית טיפולים חכמה ויעילה.

כיום כבר כולם יודעים שהשתלת שיניים היא הדרך בטוחה, הבריאה והיפה להשיב לפה את תפקודיו הדנטליים ואת הברק לחיוך מלא שיניים. ללא כאבים. תוך ליווי אישי וצמוד. התאמת תכנית אישית. כל הטיפולים במקום אחד. לאבחון ותכנית טיפולים כוללת, צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

ועוד חדשות מעולות בתחום השתלות שיניים

במרפאה של פרופ' איתן מיזרצקי משפרים את היכולות הדנטליות כל הזמן, לרווחת המטופלים. החידוש האחרון בתחום הוא השתלות שיניים ממוחשבות.

השתלות שיניים ממוחשבות

השתלת שיניים ממוחשבת מסתמכת על צילום C.T., שמתורגם על צג המחשב לתמונה תלת ממדית של עצם הלסת, לרבות פרמטרים דנטליים חשובים. באופן הזה ניתן לתכנן בצורה המדויקת ביותר את מיקום השתלים בפה. מיקום השתלים מאפשר שיקום מוצלח יותר, עם פחות פעולות דנטליות פולשניות. השיטה הממוחשבת מעניקה למטופל את השקט הנפשי והידיעה כי ההשתלות ייעשו בצורה המדויקת ביותר האפשרית. זהו כלי עוצמתי שיותר ויותר מרפאות מגלות את טיבו.

מה עוד אתם צריכים לדעת?

  • שאנו מקפידים על יחס אישי וחם כלפי המטופלים מן הדקה הראשונה ועד תום ההשתלות ותהליך השיקום. כל מטופל מקבל את מלוא הפרטים והמידע אודות הטיפול שלו.
  • שאין לכם ממה לחשוש כי אנחנו מלווים אתכם לאורך כל הדרך. אנחנו מומחים בביטול חששות ומכירים מגוון פרקטיקות מעולות כדי לגרום לכם לשבת בכסא הטיפולים ולצאת עם חיוך גדול.
  • שגם אם התייאשתם כבר, יש עוד סיכוי, אצלנו. הוותק והניסיון הרב של פרופ' איתן מיזיריצקי מוציא מטופלים מכל הסוגים ובכל הגילאים מחייכים מאוזן לאוזן.
  • שאנו משקיעים בפן האסתטי את אותו הזמן ותשומת הלב כמו לצד המקצועי. לאחר ההשתלות הפה שלכם יהיה מוכן לשיקום מלא מבחינה דנטלית וגם מבחינה אסתטית.

פרופ' איתן מיזיריצקי הוא מומחה לשיקום הפה עם ניסיון של 30 שנים בביצוע השתלות שיניים מורכבות, תוך שימוש בכלים ובציוד טכנולוגי מתקדם ובחומרי גלם איכותיים.

למידע נוסף על השתלות שיניים וקביעת תור לאבחון – צרו עמנו קשר >>

השתלות שיניים – שאלות ותשובות נפוצות