הלבנת שיניים - כל השיטות | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  הלבנת שיניים כל השיטות וכל מה שצריך לדעת

    הלבנת שיניים כל השיטות וכל מה שצריך לדעת

    ידוע כי במהלך כל ההיסטוריה אנשים רצו ושאפו לשיניים לבנות ובוהקות. נדמה כי שיניים שצבען עכור מעידות על האדם הנושא אותם לפחות כמו בגד יוקרתי, תכשיט או מעמד סוציאלי.

    לכן, בשנים האחרונות תחום הלבנת השיניים הפך לתעשייה של ממש ושיטות הלבנת שיניים הולכות ומתפתחות ומגיעות אל ציבור הצרכנים הרעב. יש לציין כי משחות השיניים המפרסמות כי ביכולתן להלבין את השיניים אינן אמינות. תהליך הלבנת שיניים אמיתי דורש כמויות גדולות של חומר הלבנה וטכניקה מאוד מסוימת.

    לכן, הדרך הכי טובה להחזיר את השיניים לצבען הלבן היא לקבוע פגישה עם רופא השיניים אשר ימליץ לכם על שיטת ההלבנה הטובה ביותר לאחר בדיקת מצב השיניים לאשורו. לעתים, ביקור דו שנתי אצל שיננית יספיק על מנת להלבין את השיניים ולשמור עליהן בוהקות, אולם לעתים צריך שיטה יותר מקצועית על מנת להלבין את השיניים.

    כתרים וסתימות

    אנשים מעוניינים להלבין את שיניהם הקדמיות בעיקר, אך גם את השיניים האחוריות. למשל, במקרה של סתימת אמלגם אפורה אשר גורמת לשן להיראות אפורה, ניתן להחליף לסתימה לבנה אשר קרובה יותר לצבעה הטבעי של השן. תהליך זה הוא פשוט למדי, אינו כרוך בכאב ורופא השיניים יכול לעשותו.
    ישנם מקרים בהם תיקון הצבע ייעשה בעזרת סתימת חרסינה, כתר חרסינה או ציפוי חרסינה. במקרים אלה יש להתייעץ עם רופא המתמחה באסתטיקה דנטלית ושיקום הפה על מנת לסקור את האפשרויות ולבחור בזו המתאימה ביותר.

    שיטות הלבנת שיניים – יתרונות וחסרונות

    בחלק משינויי הצבע אפשר לטפל באמצעות הלבנה, הליך שבו חומר כימי מחמצן בצורת ג'ל, הקרוי קרבמיד פראוקסיד נמרח על השיניים, ושניתן לביצוע במרפאת השיניים. במקרה כזה הרופא משתמש בריכוזים גדולים יותר של החומר, כדי שההלבנה תהיה מהירה יותר, אך עדיין המטופל נדרש להגיע כמה פעמים למרפאה על מנת להשיג את התוצאה הרצויה – שיניים לבנות.

    ההבדל העיקרי בין שיטות הלבנת השיניים הוא בעלותן. מן הסתם, שיטת הלייזר היא היקרה ביותר אך גם הקצרה ביותר. שיטת ההלבנה הביתית הכי זולה אך דורשת מעורבות ומשמעת קפדנית של המטופל שכן עליו לעקוב אחר ההוראות באופן המדויק ביותר.
    כך או כך, כל מי שחפץ בשיניים לבנות יותר, ימצא את השיטה המתאימה ליכולותו הכלכלית ולאופיו. חשוב לציין כי יש לחזור על תהליך ההלבנה אחת לכמה שנים אולם ביקור דו שנתי אצל שיננית וביקורת תקופתית תאריך את הזמן הדרוש בין הלבנה אחת לשנייה.

    הלבנת שיניים ביתית

    בשנים האחרונות נפוצה מאוד שיטה בסגנון "עשה זאת בעצמך," כאשר המטופל מקבל ערכה הכוללת מזרקים של הג'ל המלבין וסד שקוף שהוכן על ידי רופא השיניים במיוחד על פי דגם שיני המטופל. יש צורך להרכיב את הסד כשהוא מכיל את חומר ההלבנה למשל 1-6 שעות מדי יום לתקופה של שבוע עד שבועיים. ניתן בהחלט לישון עם הסד, כדי לא להפריע לתפקוד יום יומי.

    הלבנת שיניים טבעית

    מדובר בעיקר על שיטות הלקוחות מהרפואה האלטרנטיבית או "תרופות סבתא" שחלקן אף גורמות לנזק לזגוגית השן. על כן המלצתי היא להוועץ עם רופא השיניים בטרם שימוש בשיטות הלבנה עליהן שמעתם מחוץ למרפאת השיניים.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן