היתרונות של טיפול שיניים אצל מומחה לשיקום הפה | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  היתרונות של טיפול שיניים אצל מומחה לשיקום הפה

    היתרונות של טיפול שיניים אצל מומחה לשיקום הפה

    מתי אנו צריכים רופא מומחה וטיפים נוספים לבחירה נכונה של רופא השיניים שלנו?

    במדינת ישראל ישנם למעלה מ- 7000 רופאי שיניים אשר מתוכם 700 מומחים בהתמחויות השונות של רפואת השיניים. בישראל ישנם רק שני בתי ספר לרפואת שיניים – המרכז הרפואי הדסה עין כרם כחלק מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל אביב.
    מסלול השכלתו של רופא השיניים הכללי, בוגר אוניברסיטה בישראל, כולל שש שנות לימוד, כאשר במהלך ארבע השנים הראשונות נלמדים מקצועות תיאורטיים החופפים במידה מסוימת את המקצועות הנלמדים בפקולטה לרפואה הכללית ובנוסף, מקצועות היחודיים לרפואת השיניים.
    רק בשנה הרביעית ללימודים מתחילים רופאי השיניים לעתיד את התרגול המעשי על דגמי שיניים ורוכשים את המיומנות הנדרשת לטיפול בבני אדם. במהלך השנה חמישית והשישית מטפלים הסטודנטים במתרפאים במרפאות האוניברסיטה ובסיום הלימודים עוברים בחינות רישוי מטעם משרד הבריאות אשר בסופם הם רשאים לעסוק ברפואת שיניים.
    ברפואת שיניים, כמו ברפואה הכללית, יש רופא שיניים כללי ורופאי שיניים מומחים בתחומים שונים כגון טיפולי שורש, שיקום הפה, ניתוחי חניכיים, אורתודנטיה ועוד. לכן, על אף שרופא השיניים הצעיר הוא בעל רקע רחב בתחומי רפואת השיניים ורשאי על פי חוק לבצע כל טיפול שיניים, מחובתו האתית והמקצועית להפנות את המתרפא לרופא שיניים מומחה במקרה שידיעותיו לא מספיקות לטיפול, או שהטיפול הנדרש הוא מעבר להכשרתו ונסיונו.

    מומחה לשיקום הפה

    ההתמחות הרחבה ביותר ברפואת השיניים היא ההתמחות בשיקום הפה (פרותטיקה) ודורשת ארבע שנות לימוד נוספות ללימודי הבסיס. במהלך ההתמחות רוכש המומחה לשיקום הפה ידע מקיף וכישורים לשמש כמטפל ומאבחן מוביל במקרים של חסר שיניים חלקי או מלא, בעיות אסתטיות בכל סדר גודל, צורך בשתלים דנטלים, בעיות שיניים ומנשך מולדות, נרכשות או קשורות להזדקנות.
    מטרת שיקום הפה היא לשחזר במדויק את התפקוד התקין של מערכת הלעיסה, כמו גם את האסתטיקה של השיניים. השיקום מתאפשר על ידי השלמת שיניים חסרות, השגת רציפות שיניים, העמדה וצורה תקינה של קשתות השיניים, קבלת מישור סגר תקין והשגת איזון במגעים שבין השיניים הן בקשת העליונה והן בקשת התחתונה.
    במסגרת הכשרתו, רוכש המומחה לשיקום הפה יכולות שחזור שונות ברמה הגבוהה ביותר שיש מכל התחומים של רפואת השיניים המשקמת, כמו גם גישה שיקומית טיפולית במקרים מורכבים ומיוחדים.
    במהלך השיקום, ירכז המומחה לשיקום הפה את הטיפול ובמידת הצורך יפנה את המטופל למומחים נוספים כגון מומחה לניתוחי חניכיים, ניתוחי פה ולסתות, טיפולי שורש ואורתודנטיה, זאת על פי הערכות ואבחונים מקצועיים.
    רשימת מומחים לשיקום הפה באיזור מגוריכם ניתן למצוא על ידי חיפוש בדפי זהב. מידע זה ניתן לקבל גם בסניף הסתדרות רופאי השיניים באיזור מגוריכם או באיגוד הישראלי לשיקום הפה.

    איך בוחרים את רופא השיניים?

    בחירת רופא שיניים יכולה להיעשות באמצעות דפי זהב, פנייה לסניף הסתדרות רופאי השיניים הקרוב לאיזור מגוריכם או לפי המלצות של חברים או קרובי משפחה. בכל מקרה, לא מומלץ לבחור רופא שיניים מתוך לחץ של טיפול שיניים וצורך בעזרה ראשונה, אלא מתוך שיקול דעת נבון.

    ישנם כמה שיקולים שעליכם לקחת בחשבון בבואכם לבחור רופא שיניים:

    • זמינות הרופא – יש צורך לבדוק את השעות וימי עבודתו של רופא השיניים ולוודא התאמה לשלכם.
    • קרבה לאזור מגוריכם או למקום העבודה, נוחות הגישה למרפאה וחנייה נוחה.
    • אדיבות השירות – לבדוק האם נעשה מאמץ כנה לקבוע לך תור בהקדם ולא לדחותך למועד רחוק.

    לפני קבלת החלטה סופית, מומלץ לבקר במרפאה של רופא השיניים העתידי שלכם על מנת להתרשם ממספר דברים שיקלו על ההחלטה שלכם לבחור ברופא השיניים המסוים:

    1. האם המרפאה, הצוות וכמובן, רופא השיניים מסודרים ואסתטיים?

    2. האם הרופא והסייעת משתמשים בכפפות חד פעמיות בזמן עבודתם והאם קיימים במרפאה אמצעי חיטוי מתקדמים?

    3. מרפאה מקצועית תבקש ממכם למלא שאלון בריאות. זהו שלב חשוב מאוד בו מתבטאת אחריותו ומקצועיותו של רופא השיניים. עליו לדעת את ההיסטוריה של המתרפא, טיפול תרופתי אותו הוא מקבל, אלרגיות ורגישות לתרופות, זאת על מנת להימנע מתגובות לא רצויות בין חומרים בטיפול השיניים לבין התרופות אותן מקבל המתרפא. כמו כן, למחלות שונות יש השלכות על טיפול השיניים ושיקום הפה. סוכרת למשל, עלולה לפגוע בחניכיים ובעצם התומכת את שיניים, לחץ דם גבוה מחייב שימוש באילחוש מקומי שאינו מכיל אנדרנלין, ואלו הן רק שתי דוגמאות מיני רבות.

    4. סבלנותו של הרופא מעידה על אישיותו. האם הוא מקשיב לכם באריכות? אם הרופא מראה חוסר סבלנות בשלב כה מוקדם זה סימן שגם במפגשים הבאים קוצר הרוח ירחף מעל הטיפול, דבר שאינו עוזר בפריקת מתחים וחרדות הנלוות לעתים לטיפול אצל רופא השיניים. לעומת זאת, אווירה נינוחה ונעימה מפרקת חרדות ותורמת להפגת המתח כבר בהתחלה.

    5. צילומי רנטנגן. רופא שיניים מומחה ומקצועי ייעזר בצילומי רנטגן מפורטים על מנת לקבוע ולאבחן מוקדי טיפול בכל הפה ולקבוע תוכנית טיפולית הכוללת את כל מוקדי הטיפול בצורת תרשים זרימה מורכב אך מסודר. ישנם סוגים שונים של צילומי רנטגן בעלי ערך אבחנתי שונה.

    6. שקיפות – הפניה לרופא מומחה עקב אבחון בעיות שיניים אותן רופא השיניים לא יודע להתמודד מעידה על אחריות ודאגה אמיתית למתרפא. אין ספק כי על רופא כזה ניתן לסמוך שירצה רק את הטוב ביותר בשבילכם בכל שלב בטיפול.

    7. רופא שיניים טוב ימסור לידכם תוכנית טיפול והצעת מחיר מפורטות ככל שניתן ואף יענה של שאלותיכם בנושא הכספי באריכות ובסבלנות. דווקא משום חוסר הנעימות בסוג זה של דיון, יש לעשותו מוקדם ככל האפשר על מנת למנוע חילוקי דיעות עתידיים הנובעים מאי הבנות מיותרות.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן