חיוך ואסתטיקה- הדרך לחיוך מושלם ויפה | פרופ' איתן מיזריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  אסתטיקה של החיוך

    אסתטיקה של החיוך

    ״חייך והעולם יחייך אליך״

    קצת מידע על חיוך ואסתטיקה

    לחיוך שלנו חשיבות רבה לדרך שבה אנו מציגים את עצמינו, הוא יכול לפתוח בפנינו דלתות, הוא מונצח באלבומי התמונות שלנו, הוא חלק בלתי נפרד מהמראה שלנו ומהדרך בה אנו תופסים את עצמנו ובה אחרים תופסים אותנו.

    לא בכדי, חיוך אסתטי הוא תוצאה שכולנו שואפים אליה. רופא השיניים בעבודתו, וכן המתרפא שמגיע אל מרפאת השיניים.

    כשאנו מעלים בדמיוננו ״חיוך אסתטי״ לרובנו עולה תמונה של חיוך רחב, שיניים צחורות וישרות וחניכיים ורודות ובהירות ויש להבין כי האסתטיקה של החיוך מורכבת ממכלול של מרכיבים שיחדיו יוצרים חיוך מושלם שאנו מחשיבים כאסתטי.
    גודל וצורת השיניים, סימטריה של השיניים הקדמיות בעיקר, צבע השיניים, בריאות החניכיים, הסגר וקו החיוך, כל אלה יחדיו וכל מרכיב בנפרד יצרו מכלול שייתן תוצאה אסתטית שונה.

    על חיוך הוליוודי מושלם ואסתטיקה דנטלית

    חוסר של שיניים יפגום במראה החיוך, וככול שהחוסר קדמי יותר, כך הפגיעה חמורה יותר. כיום ניתן להשלים חוסר של שן אחת או יותר בטכניקות שונות, כאשר השימוש בשתלים דנטליים נהיה נפוץ יותר ויותר ומאפשר השלמת החוסר ללא פגיעה בשיניים סמוכות.

    האסתטיקה המושגת ע״י שימוש בשתלים באזורים קדמיים תלויה כאמור בגורמים רבים ומגוונים, אך מיקום השתל, בריאות החניכיים וגובה העצם באזור החסר משפיעים עליה רבות. טכנולוגיה חדשה של סדים כירורגים ממוחשבים מאפשרת תכנון וביצוע מדויקים של תהליך ההשתלה, וכאשר מדובר במיקום בעל חשיבות אסתטית גבוהה כמו חסר שן קדמית או בחסר עצם משמעותי, לדיוק מיקום השתל ותכנון השיקום חשיבות גדולה עוד יותר.

    טיפולים דנטליים נוספים- לחיוך מושלם

    חסר עצם הנובע מאבדן שיניים או ממחלת חניכיים הנקראת פריודונטיטיס גם הוא בעל משמעות רבה בתכנון שיקום שמטרתו יצירת חיוך אסתטי. ספיגת הרכס האלבאולרי (העצם התומכת בשיניים) לרוב משנה יחד איתה גם את מתאר החניכיים, שנסוגות ופוגמות בסימטריה הנדרשת ליצירת ״חיוך מושלם״.

    כיום קיימות טכניקות שונות לבניית עצם ושמירה על הרכס לאחר עקירה, ביניהן תחליפי עצם שונים, חומרים ביולוגים המעודדים בניית עצם וכן תהליכים כירורגים מורכבים יותר של השתלות עצם נרחבות. בריאות החניכיים, הסימטריה שלהן וכן קו החיוך, כמה מהחניכים נחשפות בעת חיוך רחב של המתרפא, הם חלק בלתי נפרד ממראה החיוך. ניתן לשפר את מראה החניכיים על ידי שמירה קפדנית על היגיינה אורלית, אך לאחר שינוי שחל במתאר החניכיים בעקבות נסיגת חניכיים, עקירת שן, או מחלת חניכיים, הדרך לתיקון הנזק היא כירורגית בלבד ע"י השתלת עצם ורקמה רכה.

    שיקום באמצעות כתרים

    אחת הדרכים לשפר את מראה החיוך, גם במקרים בהם כל השיניים קיימות בפה המתרפא, היא שיקום על גבי השיניים באמצעות כתרים, ציפויי חרסינה או שחזורים מחומר מרוכב. בחירת סוג השיקום המתאים והחומרים מהם יבוצע תלויה כמובן בבעיה האסתטית אותה מעוניין המתרפא לפתור. בחירה בכתרים ללא מתכות, כמו כתר זירקוניה לדוגמא, תיתן תוצאה אסתטית, טבעית ויפה שתישמר לאורך שנים, בניגוד לכתרים עם בסיס מתכתי שהוא בעל נטייה להשתקף ולהיראות בשולי הכתר.

    אסתטיקה של שן – צבע השיניים שלנו והטיפול בהן

    צבען של השיניים גם הוא גורם משמעותי במראה החיוך. צבע השיניים מתכהה עם הגיל, וכן עלול להשתנות כתוצאה משחזורים מתכתיים, טיפולי שורש וכן מהכתמה חיצונית של חומרים שונים כגון קפאין וניקוטין. קיימות דרכים מגוונות להבהרת השיניים, החל בשימוש בסדי הלבנה המבוצעים במרפאת השיניים באמצעות חומרים בריכוזים משתנים, וכלה במשחות שיניים שמטרתן הלבנה ביתית.

    כך תשמרו על חיוך יפה

    הדרכים לשיפור מראה החיוך והשגת האסתטיקה הרצויה הן רבות ונעות בין שמירה על בריאות השיניים והחניכיים באמצעים ביתיים ובאמצעות ביקורים סדירים אצל השיננית ובין טיפולים כירורגים ומשקמים מורכבים המבוצעים במרפאת השיניים. כפי שראינו, הדרך ״לחיוך מושלם״ עוברת במספר תחנות, ולכל אחת מהן בנפרד ויותר מכך, לכולן יחד, חשיבות והשפעה עצומה על התוצאה הסופית.

    מכאן, שהמרכיב החשוב ביותר בתהליך שכזה חייב להיות הבחירה הנכונה ב״מנהל הטיפול״, הרופא שידע לבחור את הבחירות הנכונות והמדויקות ביותר שיביאו לתוצאה הרצויה למתרפא. בחירה ברופא שיראה את התמונה הכוללת, על כל חלקיה, ושידע לתכנן את המהלך הטיפולי שיגרום למכלול הגורמים להצליח.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן